Medlemsorganisationer

Välkomna medlems­organisatörer!

HAJPEs erbjudande handlar helt och hållet om att förfina och utveckla organisationens medlemserbjudande så att ni får flera och mer lojala medlemmar.


Vi på HAJPE har unik kunskap av att stärka medlemsorganisationer genom utveckling av medlemserbjudandet, driva förändrings- och förankringsprocesser i demokrati och organisation. Våra lösningar ger helt enkelt fler och mer lojala medlemmar, det vet vi!

HAJPE utvecklar och driver medlemsförsäkringar, medlemstjänster, förmånskoncept och insamlingsmetoder som är förankrade i organisationens idé och medlemmens verkliga behov.

En grupp människor diskuterar vid ett bord

Lojalitet, en glad och nöjd medlem

I dagens medlemsorganisation är det viktigt att skapa värden för sina medlemmar som är tydligt förankrade i er organisations syfte och därmed ger såväl lojalitet, uppfattas unikt och skapar konkurrenskraft för er som organisation i förhållande till andra aktörer som erbjuder standardiserade försäkringar och tjänster med enbart rabatt som argument.

Vi kombinerar nyttig information, anpassade försäkringar, tjänster och produkter för att skapa helt unika erbjudande med hög medlemsnytta. Givetvis hjälper vi till med lansering, drift och kommunikation så att ni verkligen får fler och mer nöjda medlemmar. Det mäter vi!

Medlemmar med försäkringar som ler

Våra tjänster

Att förstå en demokratisk organisation i sin helhet och på djupet är grunden för en lyckad utveckling och förändringsresa. ”Brottas” ni med svikande medlemsantal, bristande engagemang, svårt att konkurrera med andra intressen, en idé som behöver uppdateras osv, vi hjälper er bla med:

  • Morgondagens affärsmodell
  • Finansiering utan höjda medlemsavgifter
  • Utveckla unika erbjudande för just ert syfte
  • Internförankring i demokrati och kansliorganisationer
  • Medlemssystem ”som inte kostar skjortan"
  • Helt unika försäkringserbjudande för just er

Att vara partner med HAJPE innebär att vi tillsammans, dag för dag, arbetar för att nå tillväxt- lojalitets- och insamlingsmål.

En grupp människor står och minglar

Case

Patientorganisation

“Våra medlemmars största utmaning är problem med tänderna. HAJPE hjälpte oss att skapa ett unikt koncept som förenar löpande tandvård, munhygienshop och tandvårdsförsäkring.”

Tandhygienist förbereder en patient

Case

Arbetsmarknads­organisation

“Våra medlemsförsäkringar har fört en allt mer tynande tillvaro under senare år och varken gett nya eller mer nöjda medlemmar.

HAJPE hjälpte oss att ta kommando över våra försäkringar och idag har vi ett försäkringserbjudande helt profilerat och paketerat utifrån vår idé.

Dessutom äger vi makten över både erbjudande, kommunikation och data, det ger oss möjlighet att på riktigt använda det i rekrytering och kommunikation. Idag kan man inte lämna oss och ha kvar våra medlemsförsäkringar!”

Kvinna skakar hand med nyanställd

Case

Syftesdriven organisation

“Genom åren har rabatter blivit allt viktigare för att värva och behålla medlemmar. Men så fort de hittar rabatter som är bättre någon annanstans lämnar de oss. HAJPE hjälpte oss att hitta tillbaka till medlemsförmåner som är unika och kopplade till vårt syfte.”

Unga föräldrar går över gatan

Testa oss

Ta kontakt med oss så berättar vi mer och bjuder vi på en timmes grym kreativitet.